Lite nattfoto


Tidig morgonpromenad
Tog en tur upp på stan direkt efter nattskiftet. Åkte bara hem och slängde i mig lite mackor sen iväg snabbt innan alla människor vaknade.
För att ta sådana här bilder är ett stativ ett måste och gärna en fjärrutlösare eftersom man får väldigt långa slutartider. Jag använde mig av en billig ir utlösare en sådan här.
När man har slutartider över 30s då går det inte ställa in det på kameran längre, utan man får köra kameran i bulb läget, med det menas att så länge man har avtryckaren nedtryckt så är slutaren öppen.
Har man då en fjärr utlösare istället är det bara trycka en gång när den ska öppna sig och sen en gång till när man vill att den ska stänga sig. Är väldigt smidigt istället för och sitta blixtstilla bredvidkameran samtidigt som man ska ha fingret nedtryckt.

Kommentarer
Postat av: Lea Rebeckas Foton

Tack så mycke, kika gärna in på min facebook sida också om du vill, bloggen uppdateras inte allt för mycke. Heter amatörfotograf-Rebecka Krispinsson där.



Snygga bilder här med ju :)

2011-11-07 @ 21:13:08
URL: http://rebudka.blogg.se/fotobloggen
Postat av: Lena

Vilka fina fotografier! :D

2011-12-22 @ 13:24:54
URL: http://lcfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0